The Siebel Si 204 Aircraft

By J. Smit - Siebel Si 204 Historian

The Netherlands

    

The Dutch Si 204 PH - NLL

This particular Siebel Si 204D, with registration PH-NLL and formerly owned by the Dutch National Aero- and Astronautical Research Institute in Amsterdam, ended its life in 1964 as static display on the small aerodrome of Hilversum. Its new owner Skylight had the aircraft eventually scrapped (unknown is whether the aircraft was stil airworthy when it came to Hilversum).
Yes, I am aware of the fact that the former owner of Skylight, Mr. J. Daams, kept for many years both the Argus As411 engines including the propellers stored in a small shed behind his house in Loosdrecht for many years. I also read some where that a couple of years ago one of two original rudders had been donated to the NLR museum, but what ever happened to the rest of this unique aircraft? After many years of research into the complete history of the Siebel Si 204 I very much would to get in contact with people who managed to get themselves a souvenir from the PH-NLL. For instance: what ever happened to the steering-columns, the pilot seats, cockpit instruments, or various other small bits. I simply can not believe that all parts of this manificant little aircraft have been scrapped.

TOP

    


D
e Nederlandse Si 204 PH - NLL

In 1964 heeft deze Siebel Si 204D met registratie PH-NLL, voorheen eigendom van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaart Laboratorium, enige tijd op vliegveld Hilversum gestaan. De nieuwe eigenaar Skylight heeft het toestel uiteindelijk laten afvoeren voor de sloop (en dat terwijl het toestel destijds vliegend (?) van Schiphol naar Hilversum was gekomen).
Het is mij bekend dat beide Argus As411 motoren inclusief de propellers jaren lang lagen opgeslagen in een loods achter het huis van J. Daams (toenmalige eigenaar van Skylight) in Loosdrecht, zo ook dat één van de twee richtingroeren een paar jaar geleden aan de NLR museum collectie is geschonken, maar wat is er verders met de rest van het toestel gebeurd? Na vele jaren van onderzoek zou ik ook graag in contact komen met mensen die destijds in het bezit zijn gekomen van een of meerdere, veelal kleine, onderdelen van dit toestel. Wie heeft bijvoorbeeld nog een van de stuurknuppels in zijn bezit, een stoel, cockpitinstrumenten, type plaatjes, of noem maar op? Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat alles van dit historische toestel is verschroot.

BACK
Copyright ©: J. Smit / 2010-2012

Email

Free counter and web stats